środa, 18 maja 2016

Ofiara w środku zimy

Autor: Mons Kallentoft
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy Rebis
Okładka: twarda z obwolutą
Ilość stron: 448
Rok wydania:  2015 (dodruk)
Seria: Komisarz Malin Fors











Ofiara w środku zimy to pierwsza książka Monsa Kallentofta po jaką sięgnęłam i która rozpoczyna serię z komisarz Malin Fors. Jak dla mnie pierwsza seria w której głównym bohaterem jest kobieta.
Co sądzę o serii przeczytacie tutaj.

Pewnej zimowej nocy zostaje znalezione potwornie okaleczone ciało mężczyzny, które wisiało na drzewie. Tutaj w akcję wkracza coś czego nie spotkałam w żadnym kryminale czyli narracja ze strony "ducha" ofiary:
"Na swój sposób miło się tu wisi. Mam ładny widok, a moje przemarznięte ciało przyjemnie kołysze się na wietrze"
"Krew zakrzepła mi w ciele. Nie muszę już jednak oddychać, zresztą byłoby to trudne, biorąc pod uwagę pętle na mojej szyi"


Śledztwo prowadzi komisarz  Malin Fors, uparta, inteligentna i dążąca do celu kobieta. Prywatnie samotna matka, uzależniona od alkoholu, rozładowująca swoje emocje "korzystając" z seksu  ze swoim kochankiem Danielem.  Malin trudno polubić ponieważ odstaje i to dużo od naszych wyobrażeń o matce, kobiecie pracującej i jest trudno zaakceptować to, że ma takie wady. Jednak w przypadku pracy nie ma kompromisów i dąży do znalezienia i zrozumienia sprawcy, pokazując jak wielki wpływ na to co działo się w naszym dzieciństwie ma na to kim jesteśmy obecnie.

To co odkryje prowadząc śledztwo sprawi, że zadamy sobie pytanie do czego jest zdolny człowiek po traumatycznym przeżyciu i jakie to będzie miało skutki dla osób trzecich.


Książka udział w wyzwaniu:
czytam opasłe tomiska
czytamy literaturę skandynawską
historia z trupem
przeczytam tyle ile mam wzrostu ( 3,1 cm razem 55,6 cm)

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Dom Wydawniczy Rebis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz